onsdag 18. september 2013

Verden er vid, og veiene mange...

Jeg vet jeg har skrevet om mine reiser tidligere, men i dag hadde jeg lyst til å dele noen flere bilder med dere.

De fleste som kjenner meg, vet at i de siste årene så har reising betydd mye for meg, på mange forkjellige måter.
Jeg har reist masse, og lagt opp jobb og andre ting her hjemme til at jeg har skullet få disse opplevelsene.
Det har vært turer med familie, kjæresten og med gode venner, og opplevelsene har vært ulike, men alle fantastiske.

I år 2012 hadde jeg mange reiser. Jeg var to ganger i Filippinene. Jeg var i Singapore, jeg var i Dublin og i Praha. Vi hadde også en tur til Chamonix. 
Ikke egentlig helt "min type tur", da jeg ikke er spesielt glad i skisport, men turen var allikevel veldig flott. 
Vi koste oss masse, og jeg lærte meg å stå på slalom! 

Naturen var fantastisk. Her er Mont Blanc, 4807 moh, Vest-europas største fjell.

Alle turene har gitt meg lærdom. Jeg har lært ting både på godt og vondt. Jeg har lært meg selv å kjenne, på en måte som jeg vet jeg ikke hadde hatt mulighet til her hjemme.
Jeg har opplevd naturkatastrofer, jeg har sett fattigdom, jeg har levd i primitive kår, men jeg har også nytt luksus, shoppet masse, vært på evigvarende fester, sett soloppgang og solnedgang.

Skjær i Risør, Juni 2012.

Jeg har lært å stole på meg selv mer, og også det å være alene. 
Jeg har lært å ta egne avgjørelser, og klare meg på nye steder, med ukjent språk og dårlig kommunikasjon.


Et favorittbilde. Min samboer på piren, Samal Island, Davao, Filippinene.
Verden har så utrolig mye å by på, og jeg er så takknemlig for at jeg har fått muligheten til å oppleve alt dette. Planene var så veldig annerledes, men jeg er veldig glad for at veien ble til mens jeg gikk.


Molde i mitt hjerte. Utsikt ved Vestnes Ferjekai.

Nå er jeg så utrolig takknemlig for alt 2013 også har gitt meg.
I februar var jeg på Fuerte Ventura, mitt første besøk i Spania. I mai kom en spontan (og etterlengtet) tur til Filippinene, etterfulgt av overraskelses tur i bursdagsgave til Paris. Juni var vi spontane å slang oss på en uke i Nice, og juli kom den planlagte turen til Slovakia, Polen og Tsjekkia.
Alle sammen fantastiske turer!

Piren på Samal Island, Davao, Filippinene, sett fra annen vinkel.

Heldig kommer jeg også til å være resten av året, for vi har nemlig bestilt oss 15 dager i Thailand med den beste søsteren, og den gode kompisen vår, i November. Det skal bli så deilig!

Og gjett hva?
Med ny jobb kom også muligheten til å jobbe 14 dager på Lanzarote i begynnelsen av november, som jeg gledelig takket ja til!


Den som er klok, lærer mangt uten bok."
Man lærer mer av å reise enn av noen bok. Å reise er den beste erfaring man kan få i livet for da ser man hvordan verden virkelig er, og kan høste erfaringer, minner og opplevelser.


Er det flere som er glade i å reise? ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid veldig hyggelig!

Mvh Sandra - Med Hjertet i Skyene-