torsdag 11. april 2013

Sånn går nå dagene....

Nå er det en liten stund siden sist her, men jeg har bestemt meg for å blogge når jeg selv ønsker det, og det kommer jeg til å holde på. Det er ikke hver dag en har like lyst, eller like mye tid. :)

De siste dagene har bare sust avgårde. 
Jeg hadde 6 dager fri fra jobb, og de har jeg brukt godt. 
Fredag og lørdag var det jo byturer som sto på tapeten, så søndag brukte vi til avslapping og litt snømåking av terasse. Når mandagen kom var det tilbake på jobb for min kjære, og da har jeg brukt dagene til å rydde og vaske hjemme (Jess, vårvasken er fullført i 2. etg! Deilig!), skypet med venner i Filippinene, vært på joggetur (Åh jessda, jeg er i gang!), vært på kino og hatt en liten vin- og skravlekveld. 
Nå er jobbhelgen i gang, og jeg jobber mer eller mindre frem til søndag kveld.


Som sagt så har jeg brukt endel tid på skype de siste dagene...
Jeg er så utrolig takknemlig for Skype, og muligheten det gir meg og de jeg er glad i. 
Så utrolig koselig å kunne ha samtaler med mennesker på andre siden av jorden, samtidig som du har muligheten til å se dem. Det har også vært gull når jeg har snakket med "de små", som enda ikke snakker engelsk. Min filippinsk er nemlig ikke så veldig bra, og da er jo så mye lettere å gjøre seg forstått når man kan bruke kroppsspråk også! :)

En av grunnene til at jeg har brukt endel ekstra tid på Skyping nå, er at det har skjedd endel i livet til min kompis i Filippinene i det siste. Han har nemlig fullført sine eksamener på highschool, og er klar for å søke seg inn på College! :D Forutsetningene for å fullføre skolen har ikke vært helt tilstede, så jeg er såå glad på hans vegne når han nå har fått bekreftet at han har bestått. Og dette med full jobb på si! Jippii!
Så de siste dagene har vi snakket sammen titt og ofte, og kommet til en fornuftig plan for den nærmeste fremtiden. 
Han er en utrolig smart gutt, og jeg er så glad for at han griper muligheten å kommer igang med vidre studier! :)


Våren har kommet! Vårfargene er i butikkene! Jippii!

Jeg har vel ikke skrevet noe særlig om det her enda, men jeg har jo også søkt meg inn på studier fra høsten av. Jeg har søkt meg inn på Barnevernspedagog, og håper virkelig jeg kommer inn!
Det hadde vært så deilig å komme i gang nå som jeg endelig har fått sendt søknad!
(Og det i seg selv var virkelig ikke bare bare når man søker på grunnlag av realkompetanse! )

Jeg titter innom senere i dag, med en ny nettbutikkanbefaling!
Ha en fin dag så lenge! :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid veldig hyggelig!

Mvh Sandra - Med Hjertet i Skyene-