mandag 1. april 2013

Effektiv dag og DIY trestjerne

I dag tok jeg meg rett og slett i nakken når jeg sto opp.
Ikke bare skulle jeg rydde, jeg skulle faktisk ta tak i de små tingene som plager meg, akkurat sånn som jeg skrev i forrige blogginnlegg.

Stua er jo en av de stedene man oppholder seg mest, og som man "viser frem" til gjester. 
Her har vi hatt noen vinduskarmer og en dørkarm som ikke har blitt malt enda, og alle ledninger har vært løse og liggi slappe bortover gulvene.
Det har gått en stund, og jeg har lenge ventet på å få ånden over meg. Hehe... 
Noen som kjenner seg igjen? ;)

Iallefall, i dag ble ting gjort!
Jeg har festet alle løse ledninger, og jeg har malt alle de 3 vinduskarmene OG karmen rundt døren!

Døren før malingen... Vinduet ved siden av så likedan ut, og de to andre hadde bare en liten list som var i "feil farge".
Vanskelig å få gode bilder, men sånn som dette ble det altså seende ut tilslutt! Det hjelper sånn å få gjort ferdig detaljene altså. Heretter skal jeg virkelig ikke gidde å la ting henge over meg, når det er så fort gjort!




 Ellers har jeg lenge også vurdert denne "bare veggen" på stua... Vanskelig å vite hva jeg skulle ha der, siden den er såpass lang, at man i værste fall måtte hatt tre store bilder, for at det skulle bli fint.
De bildene jeg har falt for koster fort endel, og jeg har aldri klart å kjøpe noe...

Men, så kom jeg på... At etter jeg malte soverommet, så tok jeg jo faktisk ned to store bildelister fra IKEA!
Og de lå jo bare der å ventet på å bli tatt i bruk!



 Etter å ha prøvd meg frem med forskjellige bilder og duppeditter som jeg fant i huset (Godt det er påskestengt nå, altså, ellers hadde jeg nok svidd av noen kroner! ;) ), måtte jeg ty til Google. Jeg googlet bildelister, og fant ut at det hadde vært fint med en trestjerne!


Det hadde jeg selvfølgelig ikke liggende, men som tidligere nevnt, så har jo samboeren saget ned halve skogen her...
Dermed bar det ut å plukke kvist... Igjen... 
Utrolig enkelt, å veldig dekorativt. Kan lages med så mange kvister man selv vil. 
Min er lagd med 3 kvister pr. linje, men det vurderes å lage en med en tykk kvist pr. også, når samboeren er her med sagen sin! ;)


Jeg fikk koselig kveldsbesøk av en god venninne, og plutselig satt vi der på gulvet, å danderte og ordnet i kvisthaugen. Selvfølgelig i selskap av to lekne kattepuser... Hihi.... <3

Hva synes du?
Jeg ble ganske så fornøyd tilslutt, faktisk! 
Så kjekt at man kan bytte veggpryden etter humør, årstid og stilforandring!
Mulig det skal inn noe nytt på bildelisten her, tenker kanskje på noen bokstaver i "stein", og kanskje noen større rammer med noen ord og uttrykk, men for nå får den stå sånn som dette. 

3 kommentarer:

Hei!
Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid veldig hyggelig!

Mvh Sandra - Med Hjertet i Skyene-