fredag 2. mars 2012

Yoga...

Hva er....



"Ordet yoga betyr union og refererer til forbindelsen mellom kropp og sinn. Yogapraksisen består av ulike fysiske stillinger, pusteøvelser, meditasjon, konsentrasjonsteknikk og avspenning, og er et system som hjelper oss å oppnå balanse mellom kropp, sinn og sjel. Jo mer vi er i balanse, dess mer i harmoni er vi med oss selv og omgivelsene rundt oss. "


I morgen skal jeg avgårde å trene Yoga.
Yoga har blitt kjent som en måte å håndtere stress, roe ned, finne en harmonisk balanse.. 
Jeg gleder meg til å kunne lære mer om kroppen, bli mer bevisst på hvordan kroppen og sinnet påvirker meg.
Jeg gleder meg...
En time hvor jeg kan fokusere på meg selv!



"Yoga og meditasjon bidrar til følgende:
  • Å komme i bedre form, få bedre kroppsbeherskelse og bli mer fleksibel
  • Redusere og forebygge stress, og stressrelaterte lidelser/skader
  • Puste riktig
  • Styrke immunforsvaret
  • Få mer overskudd og energi
  • Bli mer kreativ
  • Få mindre og bedre søvn
  • Forstå seg selv bedre, få større klarhet og indre ro
  • Bli mer konsentrert/ få bedre læreevne
  • Reduksjon av forhøyet blodtrykk og lavere puls
  • Lindring av kroniske smerter
  • Økning av psykologisk selvfølelse
  • Reduksjon av hodepine og migrene
  • Starte en prosess av utvikling og personlig vekst.
  • Generelt sett bli et gladere, åpnere og friskere menneske!"


 Man kan vel ikke la være å prøve? :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hei!
Legg gjerne igjen en kommentar, det er alltid veldig hyggelig!

Mvh Sandra - Med Hjertet i Skyene-